četvrtak, 22. listopada 2015.

FSE i druge skautske organizacije

FSE u Hrvatsku prije svega donosi malo drugačiji skautski pokret od onoga na koji smo navikli, zato je logično da ponekad nailazimo na nerazumijevanje s obzirom na to što je FSE, za što se zalaže, kako funkcionira? Stoga prilažemo kratko objašnjenje s obzirom na nekoliko pitanja na temu FSE-a.

Kakav je odnos FSE-a prema Savezu izviđača (UKIJ), Zdrugu katoličkih skauta i ostalima?

Jednom riječju-srdačan. Zašto?
Prije svega zato što se ne samo nazivamo sestrama i braćom, nego to stvarno i jesmo (vidi 4. točku skautskog zakona). Zato su nam bitne zajedničke akcije i suradnja sa skupinama drugih skautskih organizacija. Samo na taj način neće deklarirano sestrinstvo i bratstvo ostati prazna fraza.

Rivalitet?

Zašto ne, ali mora biti zdrav i u skautskom duhu. Na kraju krajeva, u svakoj skupini zdrav natjecateljski duh među družinama motivira pojedince da rade na sebi i nije prepreka bratskim odnosima, to ne znači automatski uzdizanje nad druge, ili čak rat „na život i smrt“.

„...a vi ste oni što imate neki francuski stil, ili slično...“

FSE ne radi po „francuskom stilu“, nego po Baden-Powellovom stilu: „skautizam je odgoj građana u školi šume“. Život u prirodi je izvrsna škola, koja razvija fizičku spretnost, praktične vještine, formira karakter i duh služenja i tako odgaja dobre članove društva. FSE skautizam je „prirodan“, ali priroda je sredina u kojoj se odvija skautski odgoj, a ne životni ideal. Drugim riječima, zahtjevnim životom u prirodi odgajamo za život „u civilizaciji“. Iz Baden-Powellove jednostavne, ali istovremeno genijalne zamisli (mladi odgajaju mlade) proizlazi i veća samostalnost družina. U skautskom razdoblju života vodiči imaju stvarnu odgovornost za družine, oni su glavni nositelji cijelog pokreta. Družina je pak osobita „skautska obitelj“ koja provodi taborovanje u šatoru, sami si kuhaju i slično.

„Zašto ovamo dovlačite strani skautizam?“

B-P ističe prije svega odgoj dobrih građana,spremnih žrtvovati se za svoju domovinu, i to ne samo u slučaju rata, nego uključivanjem u život društva općenito. B-P k tome mudro ističe građansku pripadnost, a ne igra na kartu nacionalizma. Za FSE je dapače karakterističan njihov pogled koji je u europskim razmjerima (koji nema ništa zajedničko sa EU). Želimo odgajati dobre domoljube koji će istovremeno biti svjesni zajedničkih korijena europske kršćanske civilizacije bez koje nijedan europski narod ne bi bio to što je. To je izraženo u drugom skautskom načelu: „Skaut je vjeran svojoj domovini i zalaže se za složnu i bratsku Europu.“

„Skautizam prema Baden-Powellu je militantan“

FSE u potpunosti odbacuje klasične manifestacije militarizma (npr. vojnički dril), baš kao i B-P. Shvaćanje discipline i uloge vođe je isto tako bitno drugačije od onog vojnog; temelji se na uzajamnom povjerenju i dobrovoljnoj raspoloživosti kojom mladi puštaju starijima i iskusnijima da ih vode (vidi B-P,Aids to Scoutmastership)







Nema komentara:

Objavi komentar